Jurnal de bord
Sezonul a trecut, a venit toamna. O toamna frumoasa, lunga, cu zile calde si insorite, dar cu nopti din ce in ce mai reci. Navele se muta pe cheu sau in porturi mai sudice, unde nu exista riscul de inghet al apei. Privind retrospectiv, pot spune ca a fost un an plin.
La realizari, pot contabiliza infiintarea Constantin Sailing SRL, acreditarea catorva cursuri de catre Autoritatea Navala Romana, un nou contract de colaborare cu Yacht Clubul Regal Roman, multe contracte de intretinere si curatenie cu nave din Portul Tomis, contractarea unui corp profesoral de elita si a unei echipe de lucratori pentru intretinere si curatenie. Deasemenea am reusit sa punem in practica prima tabara de sailing cu copii, in Grecia, la fel cum se intampla in tarile cu traditie.
Au fost si nereusite, este inevitabil. Le vom rezolva in cursul iernii si la primavara, astfel incat noul sezon sa ne gaseasca pregatiti.
Ar fi asa de simplu daca ar fi doar despre navigatie…Si daca tot am adus navigatia in discutie si pentru ca blogul Constantin Sailing se numeste „Jurnal de bord” am sa va descriu in ce consta un astfel de document si de ce este necesar.
Jurnalul de bord reprezinta un document oficial, obligatoriu la toate navele. In yachtingul de croaziera nu este (inca) obligatoriu. Recomand totusi tinerea unui jurnal de bord si in yachtingul de croaziera din mai multe motive.
In primul rand, pentru ca datele inscrise in jurnalul de bord va ajuta sa aveti o evidenta riguroasa asupra traseului parcurs la un moment dat cu toate datele hidrometeorologice de la data respectiva. Va contabilizeaza numarul de mile marine parcurse, cu diferentierea mers pe vele-mers pe motor si navigatie de zi/navigatie de noapte cu vele si motor.
In al doilea rand reprezinta documentul juridic autentic care va poate exonera de raspunderi civile si penale in cazul unor evenimente petrecute pe mare.
Semnaturile celor de cart trebuie insotite de semnatura skipperului la incheierea fiecarei pagini. Prin sennatura skipperului Jurnalul de bord devine document juridic autentic.
Jurnalul de bord reprezinta in fapt memoria navei. De aceea redactarea sa trebuie sa se faca cat mai complet si mai precis posibil.
Este indicat sa cereti stampilarea filei actuale a jurnalului de bord in toate porturile pe care le atingeti, inclusiv porturile de plecare si sosire. Stampilarea poate fi ceruta la Capitania Portului, Politia Portuara, Receptia Marinei.
Jurnalul de bord relateaza derularea integului curs al croazierei voastre cronologic, cuprinzand date despre securitate, conditii meteorologice, identitatea echipajului, date despre conduita navei, diferite interventii la nava care pot surveni pe parcurs, cum ar fi carenari, interventii la motor, schimburi de ulei, alimentari, reparatii ale velelor etc.
Constantin Lascu, Skipper
Comments are closed